4 tips om je nachtrust te verbeteren

vrijdag 8 december 2017 - Leestijd
experience

Terapy gelooft in recharge en waar kun je dat nu beter doen dan in bed. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat je overdag fris en energiek bent. Helaas lukt het niet altijd even goed om te slapen.

4 Tips om je nachtrust te verbeteren:

Blog_slaap_lekker

1. Zorg voor de juiste temperatuur.

Je slaapkamer moet niet te koud, maar vooral ook niet te warm zijn. Ook frisse lucht is belangrijk, dus zorg dat je slaapkamer altijd goed geventileerd is. Hiervoor moet je je raam minstens tien minuten per dag wijd openzetten, of de hele dag op een kiertje houden. Je beddengoed kan er ook voor zorgen dat je ’s nachts de juiste temperatuur vasthoudt. Door het rekbare katoen blijft het Terapy beddengoed koel in de zomer en warm in de winter, waardoor je je altijd comfortabel voelt. Ook neemt het goed vocht op, aangezien je ‘s nachts veel vocht verliest.

2. Leg je apparatuur opzij.

We weten allemaal dat het schermlicht van onze laptop, televisie en telefoon ons wakker houdt. En toch hebben we moeite om onze apparaten aan de kant te leggen. Bedenk een nieuw ritueel voor het slapen gaan. Zet de tv een half uur eerder uit en lees nog een paar pagina’s in een boek. Of zet je telefoon standaard op slaapstand vanaf 22.00 en leg deze niet naast je bed. Zo ben je minder snel geneigd hem toch weer te pakken. Ook een warme douche voor het slapen gaan, kan helpen om je te ontspannen en los te komen van je scherm.

3. Beweeg voldoende; sporten zorgt dat je beter gaat slapen.

Het beste is om uiterlijk twee uur voor het slapen gaan te sporten. Als je later sport dan kan de adrenaline er juist voor zorgen dat je de slaap niet kan vatten. Zelfs als je in de ochtend sport heeft dat een positief effect op je nachtrust! Is het er niet van gekomen om te sporten? Maak dan na het eten nog een wandeling. Niet alleen ben je zo in beweging en krijg je frisse lucht, ook het eten kan dan rustig zakken.

4. Ruim je slaapkamer op.

Als het rommelig is, word je hier zelf ook onrustig van. Een opgeruimde slaapkamer, met zo min mogelijk spullen, creëert kalmte. Houd ook de kleuren in je slaapkamer rustig. Van rood word je bijvoorbeeld actief, dus dat is een kleur die je beter niet kunt gebruiken. Uit onderzoek blijkt dat blauw een rustgevende kleur is. Ook fijn beddengoed kan maken dat je je comfortabel voelt en je lekker kunt slapen.

Welterusten!

Onze populaire producten

Aanbieding!

Elly zitzak

vanaf 149.95 134.95
Elly zitzak
Aanbieding!

Baloo zitzak

vanaf 224.95 202.45
Baloo zitzak
Aanbieding!

Zitzakhoes Elly

vanaf 74.95 67.46
Zitzakhoes Elly
Aanbieding!

Zitzakhoes Baloo

vanaf 94.95 82.45
Zitzakhoes Baloo

Daarom kies je voor Terapy

Ergonomisch

Onze zitzakken passen zich volledig aan naar jouw lichaam voor ultiem comfort.

Beschikbaar in veel verschillende kleuren en designs

Onze zitzakken zijn te bestellen in veel verschillende kleuren en designs. Kies de kleur die bij jou past!

Gratis verzending in Nederland en België

Wij bieden gratis verzending in Nederland en België.

Snelle levering

Wij leveren binnen 1-3 werkdagen.

Dit zeggen onze fans

Vragen of meer informatie?

Ga naar Service & Support